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“Bocchi the Rock!” – What does the existence of the members of “Kyuuzou Band” mean to Yoshino Aoyama? InterviewThe news broke that the box office revenue of “Theatrical Compilation Bocchi The Rock! Re:” (Part 1) exceeded 210 million yen in the first three days after its release, but even more than a year after the TV anime ended, the momentum is not stopping, and the band Yuzuru Band from the play will appear at huge rock festivals such as “JAPAN JAM 2024”. This summer, they will appear at “ROCK IN JAPAN FES. 2024” (August 4th), followed by “Yuzuru Band ZEPP TOUR 2024 “We will””.

The first part of the movie “Bocchi the Rock! Re:” is currently being shown to rave reviews. As we eagerly await the second part of the movie “Bocchi the Rock! Re:Re:” which will be released on August 9th, we spoke to Yoshino Aoyama, who brilliantly played the difficult role of Goto Hitori in the film, about the movie compilation.

-What did you think when you heard about the theatrical compilation?

Yoshino Aoyama (hereafter, Aoyama): It was just something that was told to me very casually. Like, we’re going to do a compilation movie at a time when we’re working on something else… But it’s amazing, isn’t it? An anime that can be watched for free on TV is going to get paid at the cinema, and in return we’re going to deliver the video and music. So I think there will be big expectations, and of course I feel the responsibility as an actor, so I think the staff is working hard right now!

There are no new recordings this time, so it’s frustrating that there’s not much we voice actors can do, but I think that makes up for that, as the staff’s uncompromising attention to detail will be conveyed, so I’m rooting for them, too.

–At the time of this interview, “Bocchi the Rock! Re: Theatrical Compilation” has not yet been released, but have you seen it yet, Aoyama-san?

Aoyama: I haven’t seen it yet. I just heard from Ikumi Hasegawa who the first line is. It was a really unexpected person. I think people who haven’t seen it yet should look forward to it.

However, I realized from the first person’s lines that this wasn’t just a collage of episodes 1 to 8, and I was surprised that it started from there!

–The opening theme “Tsuki-nami ni Kagayake” was also heard in the PV. (※It was released together with the ending theme “Ima, Boku, Underground Kara”).

青山:TVアニメ12話を経ての結束バンドの新曲なんだなと思いました。総集編へ向けた新曲というわけではないのかもと思っていて、『光の中へ』とか、いろいろな曲を書いてきた上での新曲なのかなと思います。

――『劇場総集編ぼっち・ざ・ろっく! Re:』のどんなところを楽しみにしてほしいですか?

青山:原作が4コマ漫画なので起承転結がありすぎるんです。それをどうアニメ尺にして12本作るんだというところで、吉田恵里香さん(シリーズ構成・脚本)の手腕が光る神脚本だったんです。

それが劇場総集編になるということで、どう総集したのかというのは、注目すべきポイントなのかなと思います。4コマならではの面白いシーン、面白いワード、面白いシチュエーションが、TVアニメでもぽんぽんぽんぽん出てくる作品だったので、それをどう削って、どのくらいを出していくのか。その出し引きの加減がすごく気になっているので、大ボケ小ボケの感じを劇場でも味わってほしいなと思っています。

――劇場では、大スクリーンで、大音量で観られますからね。

青山:ライブシーンが圧巻なものになるのはもうみんな予想できていると思うので、私はせっかく大スクリーンで観られるのならば、背景の描き込みとかを見てほしいです。持っている小物のネタがすごく多い作品でもあるから、それこそライブハウス・STARRYに貼ってあるポスターも、誰のポスターをオマージュしているのかなんかも、よく見えると思います。

あと、『ぼっち・ざ・ろっく!』って、急に立体的になったり、ポリゴン化したり宇宙が出てきたり、アニメ放送を観てても、私何を観ているんだろう?って思うところがあったんですよ。

――ぼっちタイムですね。

青山:急に別のアニメが始まるのも『ぼっち・ざ・ろっく!』の魅力だと思うので、総集されるということは、そういうシーンも相当ギュッとされるとは思うんですけど、あれを大きい画面で見たらどんな気持ちになるんだろう?って思っています(笑)。

――TVアニメのときの、アフレコの一番の思い出を教えてください。

青山:やっぱり第1話の収録が忘れられなくて、かなり長い時間がかかったんです。それこそ、帰れるのか?くらいまで。第1話って、ほとんど後藤ひとりがしゃべっているんです。つまり私のせいで時間がかかってしまっていたので、アフレコが終わったあとに、私にして後悔していないかな、これだけ時間をかけてしまって、みんな青山なんかにしなければ良かったと思っているんだろうなと思っていたんですね。

だから正直、達成感とか、携われて幸せという感覚はなく、自分を責めるばかりだったんですけど、アフレコが終わったときに、CloverWorksの梅原翔太さんが席を立って拍手を始めたんです。それこそスタンディングオベーションみたいに。そんな風にキャストを迎えてくださって、はまじあき先生も「本当に皆さんで良かったと思っています。皆さん、完璧です」と言ってくださって。

しかも「後藤ひとりを青山さんに任せて良かった」というお言葉までいただけて、でーごーきゅー(大号泣)。私、この座組の中では座長だし、割と先輩だし、カッコいいところを見せなきゃと思っていた中で、自分ばかり時間を取らせてしまって、情けないと思っていたときの言葉だったので、舞い降りてくる天使のお言葉みたいな気持ちでした。でも、めちゃめちゃ泣いちゃったなぁ。恥ずかしかったです(笑)。

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